Kas yra ELM – Europos mokymosi modelis (angl. European Learning model)
Europos mokymosi modelis (ELM) – tai daugiakalbis duomenų modelis, suteikiantis bendrą žodyną Europos šalims mokymosi patirčiai aprašyti.
Pasiūlydamas vieningą būdą visiems su mokymusi susijusiems dalykams nurodyti ir aprašyti, ELM leidžia vienodai suprasti sąvokas Europos šalyse ir organizacijose. Tai palengvina keitimosi duomenimis procesą visoje Europoje, nes bet švietimo srityje dirbanti organizacija ar subjektas gali naudotis tomis pačiomis sąvokomis, todėl duomenys suprantami net skirtingomis kalbomis. Pavyzdžiui, teikiant informaciją apie mokymosi galimybes (pavyzdžiui, universiteto studijų programą ar trumpą internetinį kursą), šią informaciją galima pateikti taip, kad ji būtų suprantama visose ES valstybėse narėse.
Juo siekiama suderinti skirtingus duomenų modelius visame žemyne ir aprašyti visų rūšių mokymąsi, nepaisantį jų dydžio ar švietimo įstaigos tipo. ELM yra laikomas pamatine įgūdžių ir kvalifikacijų duomenų erdvės Europoje priemone.
Kodėl Europos Komisija sukūrė ELM?
Iki šiol Europoje nebuvo vieningo semantinio standarto mokymosi patirčiai, o poreikis vieningai ir sistemingai aprašyti mokymo veiklą auga. Tikimasi, kad tokio bendro duomenų apie mokymosi veiklas modelio atsiradimas padės sujungti įvairių šalių duomenis apie kvalifikacijas, programas, švietimo įstaigas ir pašalinti kvalifikacijų ir kompetencijų pripažinimo barjerus, palengvins laisvą judėjimą, prisidės plėtojant akreditavimo ir skaidrumo įrankius švietime.
Sukurtas ELM modelis apima formalųjį, neformalųjį mokymąsi ir savišvietą, taikomas visiems švietimo lygiams ir švietimo grandims. Jo pagalba ateityje vieningai bus skelbiami duomenys apie mokymosi galimybes, kvalifikacijas ir asmenų turimus kredencialus. Taip pat ELM numatyta taikyti informacijai apie mokymo įstaigų ir licencijas ir akreditaciją.

ELM pagrindinės savybės
- sukurtas remiantis Europos rekomendacijomis dėl Europos kvalifikacijų sandaros ir dėl europinio požiūrio į mikrokredencialus mokymuisi visą gyvenimą ir įsidarbinamumui skatinti;
- apima daugiau kaip 480 informacijos laukų, siekiant fiksuoti ir patvirtinti visų rūšių mokymąsi, įskaitant formalųjį, neformalųjį mokymąsi ir savišvietą;
- pritaikomas bendrojo ugdymo, profesinio mokymo, aukštojo mokslo, suaugusiųjų mokymosi ir darbo rinkos mokymų poreikiams;
- galima naudotis 29 Europass kalbomis;
- palengvina išsamių duomenų, tokių kaip Europos skaitmeniniai mokymosi pažymėjimai, kūrimą ir perkėlimą;
- integruojasi su esamomis ES lygmens iniciatyvomis, racionalizuodamas mokymosi patirties aprašymą, pavyzdžiui, Europos blokų grandinės paslaugų infrastruktūroje, mikrokredencialų sistemoje, „Erasmus” be popieriaus ir Europos studento pažymėjimo iniciatyvose;
- sudaro sąlygas sąveikai ir platesniam taikymui nacionaliniu lygmeniu;
- remia bendros Europos įgūdžių duomenų erdvės kūrimą.
Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centras ir Nacionalinė švietimo agentūra bendradarbiauja su Europos Komisija, priderinant Lietuvos duomenis apie kvalifikacijas ir mokymosi galimybes iš nacionalinių registrų prie ELM.
Daugiau informacijos: European Learning Model for Stakeholders | Europass
Lapkričio 28 d. webinaras ELM galimybės pristatyti: Basics of the European Learning Model – YouTube
Ši apžvalga parengta įgyvendinant Erasmus+ programos projektą „Lietuvos kvalifikacijų sistemos stiprinimas per strateginį bendradarbiavimą ir LTKS ir EKS populiarinimą“, Nr. 101163568 (EQF for LT).
Informacija apie LTKS: www.ltks.lt

Finansuoja Europos Sąjunga. Tačiau išreikštas požiūris ar nuomonės yra tik autoriaus ir nebūtinai atspindi Europos Sąjungos arba Europos švietimo ir kultūros vykdomosios įstaigos (EACEA) požiūrį ar nuomones. Nei Europos Sąjunga, nei paramą teikianti institucija nėra už jas atsakinga.